Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2017

PARNASSOS
ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΜΕ GPS

05/Oct/2017
SV/PL-047  Klokos – 1778m.
SV/PL-169  Psili Korifi – 2355m.
10/Oct/2017
SV/PL-016  Klinitsa – 1548m.
SV/PL-159  Psilo Vuno – 1503m.
14/Oct/2017
SV/AT-003  Pr. Ilias – 1407m.
SV/AT-009  Kurteza – 1025m.
15/Oct/2017
SV/ST-002  Liakoura – 2456m.
SV/ST-003  Gerontovrahos – 2396m.
SV/ST-016  Tsarkos - 2415m.
21/Oct/2017
SV/PL-130  Maniati – 947m.

Η καλοκαιρία και η ανομβρία συνεχίζεται και τον  Οκτώβριο, αυτό μας δίνει την δυνατότητα για πολλές εξορμήσεις SOTA  σε Αττική, Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησο.  Στις  αρχές  του μήνα εξορμήσαμε  στον Χελμό στη Ψηλή κορυφή και έπειτα στο Κλωκό. Επόμενη εξόρμηση σε Ψηλό Βουνό στο Βαλτεσινίκο και στην Κλινίτσα. Ακολουθεί μια μεγάλη εξόρμηση σε Αττική και Στερεά Ελλάδα  και κλείσαμε τον μήνα με μια κοντινή απόδραση στο Μανιάτη στον Άγιο Κωνσταντίνο.
 ΧΕΛΜΟΣ ΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ 2355m. SV3GLI
Στη Ψηλή Κορυφή στο Χελμό  ανεβήκαμε από τον περιφερειακό χωματόδρομο που ξεκινά από το χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων περάσαμε  πίσω από το ορειβατικό καταφύγιο  και  αφήσαμε το αμάξι  λίγο πριν την στάνη.  Από εκεί σε μισή ώρα ήμασταν στην κορυφή. Έγιναν κλήσεις στα VHF χωρίς να ακούσουμε κάποιον σταθμό συνεχίσαμε στα βραχέα όπου πλήθος σταθμών από την Ευρώπη ανταποκρίθηκαν άμεσα. Φύγαμε από τον Χελμό και περάσαμε απέναντι στον Κλωκό.

SV3GLI/P ON SV/PL-047 ΚΛΩΚΟΣ 1778m.
Αφήσαμε το αμάξι στο Αχαϊκό Χωριό, από εκεί  συνεχίσαμε με τα πόδια έως την κορυφή. Μας περίμενε μια ωραία έκπληξη ένα κοπάδι Γίδια και τέσσερα ωραία τσοπανόσκυλα.

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΤΣΟΠΑΝΟΣΚΥΛΑ

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΚΛΩΚΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ 1778m.
Μετά από την κατάλληλη υποδοχή  γίναμε φίλοι με τα σκυλιά ήταν δίπλα μας όση ώρα κάναμε SOTA.  Επιστρέψαμε αργά την νύχτα στην Τρίπολη.
Στις 10 του μηνός βρεθήκαμε και πάλι στα βουνά  πήγαμε  στο Βαλτεσινίκο στο Ψηλό Βουνό. Διαδρομή δύσκολη σε προσανατολισμό μέσα στο πυκνό Ελατοδάσος. Έχοντας κάνει αρκετές φορές τη διαδρομή δεν είχαμε πρόβλημα, φτάσαμε στην κορυφή. Στήσαμε κεραία για τα βραχέα κάνοντας αρκετές επαφές με συναδέλφους κυρίως από Ευρώπη. Τα μαζέψαμε και κάναμε μια γρήγορη κατάβαση από το βουνό.  Μπήκαμε στο αμάξι και κινηθήκαμε προς Δημητσάνα  υστέρα  φτάσαμε στην Στεμνίτσα. Λίγα χιλιόμετρα χωματόδρομο έως την Αγία Παρασκευή αυτό το πανέμορφο εκκλησάκι  με την πηγή στη βάση του ναού. Η ανάβαση γνωστή  φτάσαμε στην κορυφή της Κλινίτσας το απόγευμα. Ένα ελαφρύ αεράκι  μας δρόσιζε.
SV3GLI/P  ON SV/PL-016 ΚΛΙΝΙΤΣΑ 1548m.
 Έγιναν επαφές  για το πρόγραμμα SOTA κάναμε μια ξεκούραση  και κατεβήκαμε αργά το απόγευμα  εκεί που είχαμε αφήσει το αμάξι  το νύχτωμα μας βρίσκει να πλησιάζουμε στην Τρίπολη από αυτή την δύσκολη εξόρμηση.
ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ ΓΕΡΟΝΤΟΒΡΑΧΟΣ 2396m.
Ανέκαθεν ο μήνας Οκτώβριος μας έδινε την δυνατότητα λόγω καιρού δεδομένου ότι έχουμε τελειώσει τις εργασίες μας να κάνουμε μια μεγαλύτερη εξόρμηση σε βουνό για ορειβασία και SOTA.
Επιλέχτηκε  ο Παρνασσός μιας και είχαν περάσει  κάποια χρόνια από την τελευταία  ανάβαση μας. Η διαδρομή γνώστη από Τρίπολη, Ελευσίνα, πορεία για Βίλια και γραμμή για Κιθαιρώνα.
SV3GLI/P ON SV/AT-003 ΚΙΘΑΙΡΩΝΑΣ 1407m.
Μια φόρα να πάμε Κιθαιρώνα και να μην φυσάει! Στήσαμε κεραία και έγιναν  λιγοστές επαφές λόγω της διαφοράς ώρας  με την υπόλοιπη Ευρώπη ήταν ακόμη πρωί. Φεύγοντας από εδώ και κατηφορίζοντας για Κριεκούκι  λίγο πριν την διασταύρωση, στρίψαμε  προς το Μοναστήρι  του Προφήτη Ηλία. Ο δρόμος είναι χωματόδρομος σε σχετικά καλή  κατάσταση βεβαία  η διαδρομή είναι κυκλική και μεγάλη  περίπου 20 χιλιόμετρα να προσεγγίσουμε την κορυφή.
ΣΤΗΝ ΚΟΥΡΤΕΖΑ 1025m. SV/AT-009  ΜΕ ΔΥΝΑΤΟ ΑΝΕΜΟ.
Στήσαμε την κεραία μέσα σε δυνατό αέρα κάνω προσπάθεια για επαφές στα VHF δεν  κατάφερα  κάτι.  Μετά βίας  αντέχει το ψαροκάλαμο από τις ριπές αέρα. Έγιναν επαφές στα βραχέα κύματα τα μαζέψαμε  γρήγορα και αναχωρήσαμε από την κορυφή. Στην Θήβα γίνεται στάση για καφέ και ανεφοδιασμό τροφίμων σε γνωστό super market.
Η  κατεύθυνση μας προς Λειβαδιά  και Αράχοβα, φτάσαμε στο ορειβατικό καταφύγιο  Μ. Δεφνερ.  Ήταν κλειστό βεβαία, αλλά εμείς στήσαμε αντίσκηνο στο χώρο του καταφυγίου. Ετοιμάσαμε  γρήγορα το φαγητό διότι αυτή την εποχή νυχτώνει γρήγορα  και το κρύο είναι δυνατό.
ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΚΛΕΙΣΤΟ  ΕΜΕΙΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΑ ΜΕ ΑΝΤΙΣΚΗΝΟ.
Το σκοτάδι μας βρίσκει στο αντίσκηνο, έξω ο αέρας λυσσομανά  ο ουρανός είναι καθαρός. Βγήκαμε έξω  και παρατηρήσαμε  τους αστερισμούς  και τα πολλά αεροπλάνα σπάζοντας την μονοτονία. Ο άριστος ορειβατικός εξοπλισμός μας κάνει τον ύπνο υπέροχο.
Ο ΗΛΙΟΣ ΔΥΕΙ ΤΟ ΚΡΥΟ ΕΡΧΕΤΑΙ !!!
Το πρωί μας περιμένει μια έκπληξη ο ουρανός συννεφιασμένος  με πολύ δυνατό αέρα. Πήραμε  δελτίο καιρού από το ιντερνέτ,  βροχή δεν προβλέπεται αρά ξεκινάμε την ανάβαση.
Ακολουθήσαμε την γνώστη διαδρομή,  Γεροντόβραχο, Τσάρκο,  Λιάκουρα. Στον Γεροντόβραχο  έγιναν επαφές με τον Δημήτρη SY3BLD και τον Βασίλη SV3ISZ από Αργολίδα,  ο Χρήστος SV2OXS από Κατερίνη, ο Αδάμος SV2KGA/P και ο Γιώργος SV2NCH/P βρίσκονται  στην κορυφή SV/TL-020 για SOTA.
ΔΥΝΑΤΟΙ ΑΝΕΜΟΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΑΝΟΙΓΟΚΛΕΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΑΣΣΟ.
Ο καιρός  ανοιγοκλείνει   δεν εμπνέει ανησυχία,  ο άνεμος  είναι πολύ μα παρά πολύ δυνατός για κεραία βραχέων απαγορευτικό.
ΓΕΡΟΝΤΟΒΡΑΧΟΣ SV3GLI/P  ON SV/ST-003
Κατεβήκαμε από την  μη σηματοδοτημένη  απότομη κακοτράχαλη πλαγιά  κερδίζοντας  πολύ δρόμο  για τον Τσάρκο.
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΣΑΡΚΟΣ - SELFIE ΓΙΑΝΝΗΣ
Στον  Τσάρκο πολλοί  συνάδελφοι αναμένουν τις επαφές.  Πρώτος  SV2KGA/P και ο Γιώργος SV2NCH/P που είναι, Summit to Summit (S2S ) από την SV/TL-020  στην συνέχεια ο Σάκης SV8RHR από Ζάκυνθο, ο Σπύρος SV4CDB, ο Κυριάκος SV1RVJ, ο Δημήτρης από SV2RCK από Κοζάνη  και ο Γιώργος SV1RVI/P.
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΣΑΡΚΟ 2415m.
Είχαμε κάνει καλό χρόνο, πήραμε την απόφαση να επιχειρήσουμε και  την Λιάκουρα, φτάνοντας  το μεσημέρι στην κορυφή. Φαίνεται ότι είχε καιρό να ανεβεί κάποιος εδώ , δεν έχει ίχνη ανθρώπινης παρουσίας.
ΛΙΑΚΟΥΡΑ 2456m. SOTA GREECE SV3GLI/P
 Ξεκίνησα για τρίτη φορά τις κλήσεις στα VHF πρώτος ακούστηκε ο Γιώργος SV2NCH/m και ο Αδάμος SV2KGA/m  υστέρα ο Θωμάς  SV2BWX από την Χαλκιδική, ο Κυριάκος  SV1RVJ/P και τέλος με μεγάλη χαρά άκουσα από την Αθήνα τον φίλο μου  Alby SV1HX
 Ένα καλό κολατσιό  στην Λιάκουρα και επιστροφή.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΣΗ ΤΩΝ 3 ΚΟΡΥΦΩΝ ΣΤΟ ΠΑΡΝΑΣΣΟ  ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ
Το απόγευμα φτάσαμε στο Καταφύγιο που είχαμε αφήσει το αυτοκίνητο.  Συνολικά μας πήρε 8:35 min μετά επιστροφής και στάσεων.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΑΣΣΟ
Μια μικρή ξεκούραση και αναχώρηση προς Τρίπολη  φτάνοντας στην βάση μας αργά το βράδυ.
Τελευταία έξοδος για SOTA για τον  μήνα Οκτώβριο έγινε στο κοντινό Μανιάτη.
SV3GLI/P ON SV/PL-130 ΜΑΝΙΑΤΙ 947m.
Έγιναν επαφές στα βραχέα κύματα καθώς το βουνό είναι χαμηλό και δεν ενδείκνυται για VHF επαφές.
Τελικά ο Οκτώβριος  έκλεισε επιτυχημένα  για ορειβασία  και SOTA.