Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

SV/PL-167 ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΡΛΑ 1935m, 09/07/2017
SV/PL-069 ΓΑΪΤΑΝΟΡΑΧΗ 1802m, 09/07/2017

SV/PL-001 ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΤΑΫΓΕΤΟΣ 2405m, 26/07/2017

Οι εξορμήσεις SOTA μέσα στο καλοκαίρι είναι ότι καλύτερο για να απολαύσεις μεγάλες κορυφές με την σχετική δροσιά, χωρίς δυσκολίες. Ως γνωστόν στα μεγάλα υψόμετρα δεν επικρατούν συνθήκες καύσωνα όπως τις έχουμε συνηθίσει στις Πολιτείες.
MOUNTAIN TAYGETOS
MOUNTAIN TAYGETOS 2405m.
Ξεκινήσαμε πρώτα με τον Σαΐτα και ύστερα, μετά από 14 χρόνια βρέθηκα πάλι στην κορυφή του Χαλασμένου στον Ταΰγετο για SOTA. Τον Ιούλιο πραγματοποιήθηκε εξόρμηση στον Πάρνωνα στην Μεγάλη Τούρλα και στην Γαϊτανόραχη και τέλος επιστρέφοντας από διακοπές ανεβήκαμε στον Προφήτη Ηλία στον Ταΰγετο. Ε, τι λέτε; Πάμε να τα δούμε όλα αναλυτικά; Να περιηγηθούμε στην ελληνική φύση μέσα από φωτογραφίες και εμπειρίες.
ΣΑΙΤΑΣ
ΣΑΙΤΑΣ 1812m. SV3GLI/P ON SV/PL-116
Η καλύτερη προσέγγιση για τον Σαΐτα είναι από τη Λυκούρια, περάσαμε από το χωριό και μετά από λίγα χιλιόμετρα ανάβασης με το αυτοκίνητο φτάσαμε μέχρι το διάσελο όπου βρίσκεται η Εκκλησία του Προφήτη Ηλία. Εκεί αφήσαμε το αυτοκίνητο, βεβαία εάν έχεις 4Χ4 μπορείς να συνεχίσεις ως την κορυφή από τον δύσβατο και κακοτράχαλο χωματόδρομο. Έτσι χάνεις όμως την ομορφιά της φύσης. Περπατώντας άλλοτε στον χωματόδρομο και κόβοντας δρόμο όπου ήταν εφικτό φτάσαμε μέχρι το μικρό οροπέδιο που βρίσκεται η υδατοδεξαμενή που εξυπηρετεί την κτηνοτροφία.
ΥΔΑΤΟΔΕΞΑΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΣΑΪΤΑ
Μια στάση για ένα σνακ και συνεχίσαμε για πάνω ακολουθώντας τις κολώνες που μας οδηγούν στην κορυφή του Σαΐτα. Σε μια ώρα και 20 λεπτά φτάσαμε. Έγιναν οι κατάλληλες επαφές για το πρόγραμμα SOTA, βγάλαμε φωτογραφίες και επιστρέψαμε από την ίδια διαδρομή. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι στην υδατοδεξαμενή δεν υπάρχει μια βρύση ή μια βάνα τέλος πάντων, παρά μόνο κάτι λάστιχα που καταλήγουν στις κορίτες για τα ζώα. Επιστρέφοντας στο σημείο που είχαμε αφήσει το αυτοκίνητο στην εκκλησία είχε νερό για τους περαστικούς.

ΒΡΥΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΣΕΛΟ ΓΙΑ ΣΑΙΤΑ ΚΑΙ ΝΤΟΥΡΝΤΟΥΒΑΝΑ

ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ
Μια όμορφη διαδρομή που συνδυάζει δάσος και αλπικό τοπίο με ευκολία διαδρομής στην καρδιά της Πελοποννήσου.
ΣΑΙΤΑΣ 1812m. SV/PL-116

Η επόμενη εξόρμηση έγινε στο Χαλασμένο Βουνό στον Ταΰγετο με τον Σύλλογο ΣΑΟΟ.

XALASMENO VOUNO
ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ ΒΟΥΝΟ 2204m. ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ
Διήμερη εξόρμηση στον Ταΰγετο με διανυκτέρευση στο Καταφύγιο του Ταΰγετου έλεγε το πρόγραμμα. Ο Γιάννης δεν μπορούσε να έρθει γιατί δούλευε, έτσι θα πήγαινα μόνο εγώ. Ξεκινήσαμε με το λεωφορείο από την Τρίπολη μεσημέρι Σαββάτου. Το απόγευμα είχαμε φτάσει στην Βρύση του Μαγγανιάρη. Αφήσαμε το Λεωφορείο εκεί, φορτώσαμε τα σακίδια σε αγροτικό αυτοκίνητο για να τα ανεβάσει μέχρι το Καταφύγιο.
ΣΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΜΕ ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΑΡΕΑ
Η ομάδα ξεκίνησε από το μονοπάτι με άλλον αέρα χωρίς σακίδιο παρά μόνο ένα μπουκάλι νερό στο χέρι. Τελικά η αίσθηση να περπατάς χωρίς σακίδιο είναι υπεροχή. Φτάσαμε στο Καταφύγιο ταχτοποιηθήκαμε στην αίθουσα και πιάσαμε μπαλκόνι με θέα στο γαλάζιο του αιγαίου και στα γιγαντιαία ρομπόλα που βρίσκονται δίπλα μας. Η προθέρμανση για μια όμορφη βραδιά ξεκίνησε με τα ορεκτικά και άφθονο τσίπουρο, έως ότου ετοιμαστεί το φαγητό. Η παρέα άλλαζε πρόσωπα και το τσίπουρο μας άναβε όλο και περισσότερο παρά μας ξεδιψούσε. Ήρθε η ώρα του φαγητού μαζευτήκαμε στην αίθουσα και με πολύ καλαμπούρι και σπαζοκεφαλιές η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε. Μια τελευταία βόλτα τριγύρω από το καταφύγιο με τους ήχους από φλάουτο από τον Δημήτρη με το φως του φεγγαριού να σε ταξιδεύει.
ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ ΒΟΥΝΟ  2204m.
Το πρωινό ξύπνημα ήταν βάρβαρο, σηκωθήκαμε στις 4:30 το πρωί. Στις 5 η ομάδα άρχισε την ανάβαση με γρήγορο ρυθμό. Οι μετεωρολόγοι έδιναν καλό καιρό μέχρι το μεσημέρι από εκεί και μετά ισχυρές καταιγίδες στα βουνά. Φτάνοντας στις πόρτες έγινε η πρώτη στάση. Συνεχίσαμε με κατάβαση έως την βάση του χαλασμένο. Εκεί μερικοί εφοδιαστήκαμε με νερό από την πηγή και συνεχίσαμε για την τελευταία και απαιτητική ανάβαση για Χαλασμένο Βουνό. Στη βάση κάποιοι από την ομάδα άφησαν τα σακίδια και τα Μπατόν. Εγώ συνέχισα με το βαρύ σακίδιο, μέσα είχα τον εξοπλισμό, ασύρματο, μπαταρίες κλπ. που ήταν απαραίτητος για να βγω στον αέρα για το πρόγραμμα SOTA. Στην κορυφή οι συνορειβάτες που είχαν προηγηθεί με βοήθησαν να στήσω την κεραία και να ξεκινήσω αμέσως. Έχουν περάσει 14 χρόνια από την ανάβαση στο Χαλασμένο και πάλι με τον σύλλογο είχαμε ανέβει στην κορυφή. Το χαλασμένο βουνό θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα στην Πελοπόννησο.
ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΒΑΣΗ ΓΙΑ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ
SV3GLI/P ON SV/PL-028 ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ ΒΟΥΝΟ 2204m.

1η ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ SOTA ΣΤΟ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ ΒΟΥΝΟ SV3GLI/P
Είμαι περήφανος που έκανα την πρώτη ενεργοποίηση κορυφής για το πρόγραμμα SOTA. Σε αυτό το σημείο θέλω να ευχαριστήσω τον Τάσο Κ. τον Δημήτρη Ζ. και τον Μανώλη Π. για την υποστήριξη και την παρέα στην δύσκολη αυτή διαδρομή. Επιστρέψαμε από τις Ράχες με πολύ ανηφόρα μέχρι να φτάσουμε ξανά στις πόρτες. Από εκεί και μετά η διαδρομή γνωστή.
Ο ΚΑΙΡΟΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΧΑΛΑΕΙ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΑΥΓΕΤΟ.
Θέλω να τονίσω ότι οι Μετεωρολόγοι έπεσαν μέσα στην πρόβλεψη του καιρού. Από το μεσημέρι και μετά ο καιρός χάλασε, εμείς όμως είχαμε προλάβει να κατεβούμε ασφαλείς και άβρεχτοι ! Η επιστροφή στην Τρίπολη έγινε με ισχυρή χαλαζόπτωση και πολλούς κεραυνούς.
ΠΑΡΝΩΝΑΣ Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΡΛΑ ΑΠΟ ΓΑΪΤΑΝΟΡΑΧΗ
Τον Ιούλιο έγιναν δυο εξορμήσεις, η πρώτη στον Μαγευτικό Πάρνωνα στις κορυφές Μεγάλη Τούρλα και Γαϊτανόραχη και μια ανάβαση προς το τέλος του μήνα στον Αλπικό Ταΰγετο.
ΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΡΟΥΣΣΑ ΠΕΤΡΑ - ΓΙΑΝΝΗΣ
Πρωί Κυριακής ξεκινήσαμε με τον Γιάννη για Πάρνωνα, η διαδρομή γνωστή, κάναμε μόνο μια στάση στον Άγιο Πέτρο γνωστό κεφαλοχώρι της περιοχής για παραδοσιακό ελληνικό καφεδάκι και τυρόπιτα στην Πλατεία του χωριού. Αφήσαμε το αυτοκίνητο εκεί που ξεκινά το μονοπάτι λίγο πιο κάτω από το καταφύγιο. Η ανάβαση ξεκινά εφόσον πρώτα κατηφορίσουμε μέχρι το ποτάμι που για την εποχή έχει ακόμη νερό. Ανεβαίνοντας την ρεματιά ξετυλίγεται η άγρια βλάστηση του βουνού, αγριολούλουδα, και τσουκνίδες περιπλέκονται στα πόδια μας. Τα αρώματα από τα φυτά ευωδιάζουν την περιοχή.
ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΟΥ ΠΑΡΝΩΝΑ
Πιο ψηλά μετά από τον χωματόδρομο κινούμαστε μέσα στα έλατα οπού ο ήλιος παίζει κρυπτό. Βγαίνοντας στην Ράχη ο αέρας μας δροσίζει και εμείς συνεχίζουμε προς Ρούσα Πέτρα. Συναντάμε αρκετούς ντόπιους να μαζεύουν τσάι αφού είναι έτοιμο για συγκομιδή. Φυσικά εδώ θέλω να τονίσω ότι περισυλλογή άγριου φασκόμηλου απαγορεύεται. Επιτρέπεται μόνο σε μικρές ποσότητες και για ιδίαν χρήση. Τι όμως τηρείται στην Ελλάδα; Υπάρχουν έλεγχοι κατά την είσοδο και έξοδο στο βουνό; ή μόνο οι αναπτυξιακές εταιρίες νοιάζονται για παχυλά κονδύλια από το Κράτος και την Ευρώπη;
ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΣ ΤΣΑΪ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ
Λίγο πριν φτάσουμε στην κορυφή η φιγούρα ενός ανθρώπου ξεπροβάλει στον Ορίζοντα. Είμαι σίγουρος ότι κρατά φορητό ασύρματο, υποψιάζομαι ποιος είναι! Μερικά εκατοντάδες μέτρα μας χωρίζουν από την μεγάλη συνάντηση. Στην Μεγάλη Τούρλα βρίσκεται ο Διομήδης ή αλλιώς ο Γιάννης SV1BJY που κάνει συνομιλίες. Χαιρετηθήκαμε και από κοντά και είπαμε τα δικά μας, τα ραδιοερασιτεχνικά.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΑΡΝΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ SV1BJY
Ύστερα από κάποιες φωτογραφίες και αποχωρώντας ο Διομήδης από την κορυφή εγώ βγήκα στον αέρα στα VHF για το πρόγραμμα SOTA. Με την σειρά ακούστηκαν ο Alby SV1HX από Αθήνα, ο Μάκης SV1MRL από Κερατσίνι, SV3ISZ από Τολό, ο Γιάννης SV9CJO από Ρέθυμνο και ο Κώστας SV3IRO από Άστρος.

Τους ευχαρίστησα όλους και έδωσα ραντεβού για την επομένη κορυφή που θα ακολουθούσε κατά την διάρκεια της ημέρας. Με βραχέα δεν ασχολήθηκα για να κερδίσω χρόνο. Λίγο πιο κάτω από την κορυφή μαζέψαμε τσάι του βουνού, σε λογικές ποσότητες τηρώντας το νόμο.
Η κατάβαση έγινε από τα ίδια φτάνοντας στο μικρό ποτάμι κάναμε μια καλή ξεκούραση βουτώντας τα πόδια μας στο νερό για να δροσιστούμε για την επόμενη Κορυφή. Πήραμε το αμάξι και διανύοντας λίγα χιλιόμετρα φτάσαμε στην βάση για την Γαιτανόραχη.
ΓΑΪΤΑΝΟΡΑΧΗ 1802m. SV/PL-069 SOTA
Η ανάβαση εύκολη και σε 40 λεπτά είχαμε φτάσει στην κορυφή. Περικυκλωμένοι από ένα κοπάδι πρόβατα που έβοσκαν εκεί και δυο σκύλους να γαβγίζουν φιλικά.
SV3GLI/P ON SV/PL-069 ΓΑΪΤΑΝΟΡΑΧΗ 1802m.
Οι επαφές στα VHF έγιναν εύκολα χωρίς καθυστερήσεις. Για αρχή ακούστηκε ο Δημήτρης SV1GCB από Σπάρτη, ο Γιάννης SV9CJO από Ρέθυμνο, ο Δημήτρης SV3JZS από τον Πύργο Ηλείας, ο Θεοφάνης SV9KICαπό τα Χανιά, ο Βασίλης SV3ISZ από Τολό και τέλος έγινε επαφή με τον Στέλιο SV9MBH από το Ηράκλειο Κρήτης. Η επιστροφή έγινε από την ίδια διαδρομή οπού συναντήσαμε τον βοσκό και συζητήσαμε για τα προβλήματα που έχει η κτηνοτροφία. Χαιρετηθήκαμε και ο καθένας συνέχισε την διαδρομή του.
ΑΚΡΩΤΗΡΙΟ ΤΑΙΝΑΡΟ
Η τελευταία εξόρμηση για τον μήνα Ιούλιο έγινε επιστρέφοντας από διακοπές. Είχαμε περάσει υπέροχα εξερευνώντας την Λακωνία και ειδικά την Μάνη μέχρι το νοτιότερο σημείο της ηπειρώτικης Ευρώπης, το ακρωτήριο Ταίναρο.
ΜΑΝΗ - ΒΑΘΕΙΑ
ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Θέλαμε και το κερασάκι στην τούρτα, δηλαδή ανάβαση στον Μαγευτικό Ταΰγετο στο Θρυλικό βουνό της Ελληνικής Ιστορίας.
ΜΕ ΘΕΑ ΤΟΝ ΤΑΥΓΕΤΟ 2405m.
Αποχαιρετίσαμε το Γύθειο μετά από ένα πρωινό μπάνιο στη Θάλασσα και απολαμβάνοντας ένα πλούσιο πρωινό για ενδυνάμωση. Το μεσημέρι φτάσαμε στο καταφύγιο με το αυτοκίνητο, οριακά περάσαμε από τον χωματόδρομο.

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΣΤΟΥ ΜΑΓΓΑΝΙΑΡΗ
Ήταν 12:30 το μεσημέρι, ο Ήλιος έκαιγε, βάλαμε αντηλιακό και ξεκινήσαμε την ανάβαση. Όλα κίνησαν φυσιολογικά και σε 2 ώρες ήμασταν στον Προφήτη Ηλία στο ψηλότερο βουνό της Πελοποννήσου.
SV3GLI/P SOTA ΣΤΟ ΨΗΛΟΤΕΡΟ ΒΟΥΝΟ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Οι συνάδελφοι ήταν σε ετοιμότητα για επικοινωνίες. Τους είχε ειδοποιήσει ο Κώστας από το Αργος SV3IRG για την ανάβαση μας. Πριν ξεκινήσω το SOTA καθίσαμε με τον Γιάννη στην εκκλησία, φέτος είχαν βάλει μια τέντα για ίσκιο, κάναμε κολατσιό πήρα ανάσα. Έβγαλα τον φορητό ασύρματο από το σακίδιο και ανέβηκα λίγο ψηλότερα από την εκκλησία για να έχω καλή λήψη σημάτων.

PROFHTHS HLIAS TAYGETOS
ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΤΑΥΓΕΤΟΣ
Πρώτος ακούστηκε από την Αθήνα ο Alby SV1HX και ο Γιώργος SV1KMK, ο Κώστας SV3IRG και ο Χρήστος SV3BLX από Αργολίδα, ο Γιώργος SV9KIG από Χανιά και ο Σπύρος SV9OFF.

Τους ευχαρίστησα όλους για τις συνομιλίες και βγάζοντας μερικές φωτογραφίες αποχαιρετίσαμε την κορυφή δίνοντας ραντεβού για του χρόνου. Η κατάβαση κύλησε ήρεμα, συναντώντας νεαρά άτομα που ανέβαιναν στην κορυφή για να δουν το φαινόμενο της πυραμίδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ

Η επιστροφή έγινε στην Τρίπολη αργά το απόγευμα οπού το γλεντήσαμε οικογενειακά με ένα καλό φαγοπότι. Οι εμπειρίες πολλές και το SOTA συνεχίζεται...