Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ ΜΑΪΟΥ SOTA GREECE SV3GLI/P – ΤΖΕΛΑΤΗ & ΜΕΣΟΒΟΥΝΙ – ΣΚΙΑΘΙΣ & ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ

SV3GLI/P & CARMEN  - ΣΚΙΑΘΙΣ 1778m.
SV/PL-022 ΤΖΕΛΑΤΗ 1868m,
SV/PL-123 ΜΕΣΟΒΟΥΝΙ 1718m,
SV/PL-141 ΣΚΙΑΘΙΣ 1778m,
SV/PL-118 ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ 1808m

Τον Μάιο οι εξορμήσεις δεν ήταν πολλές όπως σας έχουμε συνηθίσει στους προηγούμενους μήνες. Ήταν δυο και καλές. Πρώτη εξόρμηση στην καρδιά του Μαινάλου, σε Τζελάτη και Μεσοβούνι, ακολούθησε μια υπέροχη εξόρμηση μαζί με την Carmen σε Σκίαθις και Καρούμπαλο.

SV3GLI/P ON SV/PL-022 ΤΖΕΛΑΤΗ 1868m.
Ξεκίνησα καθημερινή μόνος μου για μια ορειβατική περιπλάνηση στα υπέροχα τοπία του Μαινάλου. Από τις λάκκες Ρούχη με πορεία προς Τζελάτη, δεν πρόλαβα να κάνω λίγα μέτρα και προς μεγάλη έκπληξη συνάντησα δυο Ελβετούς ορειβάτες να διασχίζουν το μονοπάτι Ε4. Ανταλλάξαμε καλημέρες, τους ρώτησα που πάνε και μερικές πληροφορίες για το βουνό και συνεχίσαμε ο καθένας την πορεία του.
ΛΑΚΚΕΣ ΡΟΥΧΗ
Η ανάβαση προς Τζελάτη είναι εύκολη ακολουθώντας το σηματοδοτημένο μονοπάτι σε 1:32 λεπτά είσαι στην κορυφή. Φτάνοντας στην κορυφή ο άνεμος ήταν δυνατός και αναγκάστηκα να φτιάξω ένα πρόχειρο κατάλυμα να κόβει τον άνεμο. Τα υλικά που υπάρχουν διάσπαρτα στο παλιό Πυροφυλάκιο ήταν ιδανικά.
ΤΖΕΛΑΤΗ 1868m.
Αμέσως μετά ασχολήθηκα με το στήσιμο της κεραίας και έγιναν επαφές στα 20 μέτρα στα βραχέα κύματα. Ένα μικρό διάλειμμα για κολατσιό για να πάρω δυνάμεις και επιστροφή από την ίδια διαδρομή στις Λάκκες Ρούχη οπού είχα αφήσει το αυτοκίνητο. Εφοδιάστηκα με νερό και σνακ και χωρίς καθυστέρηση έφυγα για την κορυφή Μεσοβούνι προς την αντίθετη κατεύθυνση.

ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙ  ΘΕΑ ΠΡΟΣ ΤΖΕΛΑΤΗ
Σε 44 λεπτά μέσα από μια ανηφορική πορεία στο δάσος χωρίς σημάδια αλλά γνωρίζοντας καλά την περιοχή είχα φτάσει στον προορισμό μου. Πρώτα από όλα έκανα μια καλή ξεκούραση και μετά ασχολήθηκα με το SOTA. Έγινε η γνωστή διαδικασία, στήσιμο κεραιών, επαφές με τον ασύρματο για το πρόγραμμα SOTA. Στα VHF προσπάθησα αλλά δεν άκουσα κάτι, ήταν μεσημέρι και εδώ στην Νότια Ελλάδα είναι λίγο δύσκολο να ακούσεις κάποιον. Η επιστροφή ήταν σχετικά εύκολη, το απόγευμα είχα κιόλας επιστρέψει στην Τρίπολη.
ΜΕΣΟΒΟΥΝΙ 1718m. ΜΑΙΝΑΛΟ SOTA
Η επόμενη εξόρμηση έγινε μετά από συνεννόηση με την Carmen από την Αθήνα. Η πορεία δυνατή, απαιτητική για έμπειρους ορειβάτες. Εξόρμηση σε Σκίαθις και Καρούμπαλο και επιστροφή στο διάσελο Κανδήλας στον Προφήτη Ηλία. Βάλαμε στο σακίδιο τα απαραίτητα και έξτρα νερό γιατί στην διαδρομή που θα ακολουθούσαμε δεν θα βρίσκαμε πηγές να ξεδιψάσουμε.
Η CARMEN ΜΕ ΘΕΑ ΤΟ ΣΚΙΑΘΙΣ 1778m.
Ξεκινήσαμε πρωινό Σαββάτου με υπέροχο καιρό και αρκετή δροσιά, οπού μπορούσαμε κόβαμε δρόμο πηγαίνοντας ευθεία επάνω. Στο μικρό εξωκλήσι του Αγίου Κωνσταντίνου κάναμε την πρώτη στάση για ανασύνταξη δυνάμεων. Σε όλη την διαδρομή συζητούσαμε για πεζοπορίες σε βουνά, φυσικά όλο και κάτι μασουλούσαμε από ξηρούς καρπούς από το σακουλάκι ενδυνάμωσης που είχε επιμεληθεί η Carmen.
Η CARMEN ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΧΑΜΟΓΕΛΟ
Από το εξωκλήσι και μετά περπατήσαμε στην ράχη μέχρι την κορυφή του Σκίαθις. Αναγκαστήκαμε να φορέσουμε Fleece διότι ο άνεμος ήταν κάτι περισσότερο από παγωμένος παρά ότι βρισκόμασταν μήνα Μάιο. Στην κορυφή ετοίμασα τον εξοπλισμό για το SOTA ενώ η βοήθεια της Carmen ήταν πολύτιμη στο στήσιμο της κεραίας.
ΜΕ ΤΗΝ CARMEN ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΣΚΙΑΘΙΣ 1778m.
Όσο εγώ συνομιλούσα στον ασύρματο στα βραχέα κύματα, η Carmen είχε το χρόνο για φωτογραφίες, κολατσιό και επικοινωνία διά μέσου κινητού. Τελειώνοντας βγάλαμε τις αναμνηστικές φωτογραφίες όπως συνηθίζουμε εμείς οι ορειβάτες σε κάθε κορυφή. Μαζέψαμε τον εξοπλισμό και φύγαμε ευθεία κάτω για να συναντήσουμε στο διάσελο τα σημάδια που οδηγούν στο Καρούμπαλο. Ανεβαίναμε και κατεβαίναμε υψώματα μέχρι να φτάσουμε στη βάση για την τελική ανάβαση προς το Καρούμπαλο.
ΠΑΜΕ ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΤΟ ΑΜΑΞΙ !!!
Ο άνεμος μας δρόσιζε κάτω από τον καυτό ήλιο, βήμα – βήμα πλησιάζαμε την κορυφή. Ήταν μεσημέρι, ο χρόνος μας πίεζε γιατί έπρεπε να επιστρέψουμε από την ίδια διαδρομή. Φτάσαμε στην κορυφή νιώθοντας χαρά και ικανοποίηση που είχαμε καταφέρει να ανέβουμε δυο κορυφές κατά την διάρκεια της εξόρμησης.
ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ 1808m.
Εγώ έβγαλα από το σακίδιο το φορητό VHF και άρχισα να καλώ. Ανταποκρίθηκαν μόνο δυο συνάδελφοι ραδιοερασιτέχνες. Ο Πατήρ Εφραιμ SΥ4AFS/MM ( Mobile Maritime ) και ο Δημήτρης SV1MRE από Αθήνα. Δυστυχώς όμως μου έλειπαν τουλάχιστον δυο επαφές ακόμη. Ο χρόνος περνούσε και έτσι έκανα ένα βιαστικό πέρασμα και από τις συχνότητες στα βραχέα στα 20 Μέτρα, κάνοντας άλλες 7 επαφές με ευρωπαϊκούς σταθμούς. Ένα κολατσιό , ότι δηλαδή είχε απομείνει, λίγο νερό, οι απαραίτητες φωτογραφίες με την Carmen στην κορυφή Καρούμπαλο στο Τραχύ Όρος και πήραμε το μονοπάτι της επιστροφής.
SV3GLI/P ON SV/PL-118 SOTA - ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ 1808m.
Εδώ άρχισαν τα δύσκολα, ανεβήκαμε ξανά το Σκίαθις μέχρι τη μέση και το εξωκκλήσι του Αγίου Κων/νου και μετά η δύσκολη κατάβαση ως το διάσελο της Κανδήλας. Καταλύτης τα πορτοκάλια που είχε μαζί της η Carmen, μας έδωσαν την κατάλληλη ενυδάτωση και δύναμη να φτάσουμε ως το τέλος.
CARMEN
Συνολικά κάναμε 15.4 χιλιόμετρα με επιστροφή από το διάσελο της κανδήλας . Όλη η πορεία διήρκεσε 9:30 ώρες.

ΣΚΙΑΘΙΣ 1778m.ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ 1808m.
Εδώ θέλω να τονίσω την μαχητικότητα και την ορειβατική κατάρτιση της Carmen καθώς και την τέλεια παρέα της, με χαμόγελο και ζωντάνια βγήκε εις πέρας μια δύσκολη διαδρομή. Στο μέλλον θα ακολουθήσουν κι άλλες τέτοιες εξορμήσεις.