Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

ΠΑΡΑΓΚΑ 2033m SV/PL-161 & ΜΙΚΡΗ ΖΗΡΙΑ 2100 m SV/PL-015 ΣΑΒΒΑΤΟ 18/10/2014

Μέρες φθινόπωρου αλλά η καλοκαιρία καλά κρατεί. Ο καιρός κατάλληλος για θάλασσα ή για βουνό. Τα μαγιό και τα ειδή θαλάσσης τα χουμε μαζέψει από καιρό, έτσι εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία που μας δίνετε για μια ακόμη εξόρμηση σε ψηλά βουνά της Πελοποννήσου. Διπλή εξόρμηση στην Κορινθία, πρώτα στην Παράγκα 2033m.και ύστερα στην Μικρή Ζήρια 2100m.

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΜΕ GPS
Προορισμός το χωριό Καλιανοί και στην συνέχεια το χωριό Κυλλήνη ή Μπούζι, φτάνοντας εκεί διασχίσαμε το χωριό και ανηφορίσαμε αριστερά τον χωματόδρομο. Ο δρόμος είναι κακής βατότητας με πολλά νεροφαγώματα και πετρώδες, δεν συστήνεται για Ι.Χ αλλά για 4Χ4,ή εναλλακτικά για pick up ή Van. Η επιλογή μας να πάρουμε το VAN ήταν σωστή και μας έβγαλε από περιπέτειες.

ΠΑΡΑΓΚΑ 2033m SV/PL-161
Μετά από 7 χιλιόμετρα χωματόδρομου φτάσαμε στην διασταύρωση για Παράγκα και Μικρή Ζήρια. Τραβήξαμε αριστερά προς Παράγκα, λίγο πριν την περιοχή Παπά Βένια αφήσαμε το αμάξι. Ευτυχώς δεν έχει βρέξει το τελευταίο διάστημα και επικρατεί ξεραΐλα στο βουνό. Φορτωθήκαμε τα σακίδια μας και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε προς την Κορυφή. Εκεί συναντήσαμε και κυνηγούς που είχαν εξορμήσει στο βουνό, μιας και σε αυτό επιτράπηκε για φέτος το κυνήγι, δίνοντας μια οικονομική ανάσα στα γύρω χωριά. Προσπεράσαμε βιαστικά για να μην τους χαλάσουμε το κυνήγι, αφού περνώντας σταμάτησαν την δραστηριότητα τους. Τα βουνά είναι για όλους. Χαιρετηθήκαμε από μακριά και συνεχίσαμε για το πρώτο διάσελο, εκεί κάναμε μια μικρή στάση. Η ημέρα εξακολουθεί να είναι καλή και δεν βιαζόμαστε καθόλου. Συνεχίσαμε, ύστερα από 1 ώρα ανάβασης φτάσαμε στην κορυφή Παράγκα 2033m SV/PL-161.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΠΑΡΑΓΚΑ 2033m.
Είχαμε αρχίσει να στήνουμε την κεραία για τα βραχέα για επαφές για το πρόγραμμα SOTA. Από τον φορητό πομποδέκτη ακούστηκε ο Ντίνος SV3IEG/P από την Κορυφή Τσάρκος του Παρνασσού συνομίλησα μαζί του ανταλλάξαμε Report και καλημέρες και κατόπιν συνέχισα με τον Γιάννη το στήσιμο της κεραίας.
SV3GLI/P ON SV/PL-161
Σε λίγα λεπτά είχα βγει στον αέρα, στους 14 MHz, οπού γίνονται αρκετά QSO με συναδέλφους από την Ευρώπη, μετά από μισή ώρα επαφών σταμάτησα για να μην εξαντλήσω την μπαταρία, την χρειάζομαι για την επομένη κορυφή.
ANTENNA λ/4 GROUND PLANE 14MHZ & 24 MHZ
Ένα μικρό σνακ, και ταυτόχρονα παρατηρούμε τα απέναντι βουνά, η ορατότητα είναι εξαιρετική και ο καιρός πολύ καλός. Πρέπει να κατέβουμε για να πάμε στην Μικρή Ζήρια στην κορυφή Χιόνι 2100m. Η κατάβαση από την ίδια διαδρομή έως το σημείο που είχαμε αφήσει το αμάξι.

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΖΗΡΙΑ 2100m.
Πήραμε το αμάξι και ανηφορίσαμε δεξιά στον κακοτράχαλο χωματόδρομο. Μετά από 3 χιλιόμετρα φτάσαμε σε μια στάνη ιδανική για πάρκινγκ. Ακολουθήσαμε τον χωματόδρομο με τα πόδια για λίγο, περνώντας από μια πηγή. Μπροστά μας υπάρχουν βράχοι και αρκετή σάρα. Ανηφορίσαμε στο μονοπάτι που χρησιμοποιούν τα κοπάδια. Λίγο απότομο που θέλει να επιστήσεις την προσοχή σου με σίγουρα πατήματα. Αυτό μας ανέβασε γρήγορα στην πρώτη ράχη. Με σύμβουλο το GPS και τον Χάρτη κατευθύναμε την πορεία μας στην κορυφή Χιόνι 2100m SV/PL-015. Συνολικά κάναμε 1 ώρα έως την Κορυφή.
ΤΟ ΝΕΟ ΚΕΡΑΙΑΚΙ ΓΙΑ 14 ΜΗΖ SV3GLI/P ON SV/PL-015
Σηκώσαμε κατευθείαν το μικρό ψαροκάλαμο μόλις 4,50 μέτρα. Κεραία την Inverted V για τους 14 μεγακύκλους. Η κεραία είναι πολύ χαμηλά και περιμένω με αγωνία πως θα συμπεριφερθεί. Ξεκίνησα κατευθείαν, η μπαταρία είναι μισογεμάτη αλλά οι επαφές έρχονται μια πίσω από την άλλη. Μένω πολύ ικανοποιημένος από την Κεραία που είναι κατασκευασμένη για γρηγοράδα, όταν οι συνθήκες δεν είναι καλές. Τελείωσα με τα βραχέα και καλώ τον Ντίνο στα VHF που βρίσκεται στον Παρνασσό, απέναντι στην Στερεά Ελλάδα. Έριξα και μερικές κλήσεις προς όλους, δεν άκουσα τίποτα, τα μάζεψα και τα τοποθέτησα στο σακίδιο.

ΓΙΑΝΝΗΣ
Κάναμε ένα μικρό διάλειμμα απολαμβάνοντας ένα απολαυστικό σάντουιτς. Δεν μείναμε άλλο στην κορυφή γιατί θα μας προλάβαινε το νύχτωμα. Ο Γιάννης μπροστά επιλεγεί άλλη διαδρομή με πιο εύκολη κατάβαση. Κατηφορίσαμε προς τα βράχια, τα παρακάμψαμε και κινηθήκαμε λίγο πιο δεξιά, κατεβήκαμε εύκολα μέχρι την στάνη. Πήγαμε στη πηγή με το δροσερό νερό και ένα πρόχειρο πλύσιμο μας αναζωογόνησε μετά από τόσες ώρες στο βουνό.

ΓΑΡΓΑΡΑ ΝΕΡΑ !
Φτάσαμε στο αμάξι πολύ ευχαριστημένοι μιας και είδαμε την Μικρή Ζήρια από άλλη οπτική, πιο αλπική. Ενώ από την άλλη πλευρά που ξεκινάς από το χωριό Κεφαλάρι διασχίζεις το ελατοδάσος και πας προς την κορυφή, από εδώ είναι σαν να κάνεις άλλο βουνό, είσαι στην καρδιά του ορεινού όγκου, ανακαλύπτεις το μεγαλείο της φύσης.

ΜΙΚΡΗ ΖΗΡΙΑ
 Η κατάβαση με το αυτοκίνητο ήταν υπεροχή, με τον Γιάννη να οδηγεί και εγώ να τραβώ μικρά βιντεάκια κατά την διαδρομή. Επιστρέψαμε στην Τρίπολη ανακαλύπτοντας και σχεδιάζοντας νέες εξορμήσεις στην ευρύτερη περιοχή.