Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Στο καρούμπαλο έχεις πάει; Τι ξέρεις για το Καρούμπαλο; Τρίτη 10/12/2013

ΤΡΑΧΥ - ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ 1808m. SV/PL-118
Την άνοιξη όταν πήγαμε στην κορυφή Σκιάθις, είδαμε απέναντι μια ωραία κορυφή. Ο Γιάννης με ρώτησε έναν είναι καταχωρημένη στο πρόγραμμα SOTA. Του απάντησα ναι είναι, θα την βάλουμε στο πρόγραμμα να την επισκεφτούμε.

Το Καρούμπαλο SV/PL-118 είναι μια κορυφή που ανήκει στο Όρος Τραχύ. Κορυφές ψηλές με ωραία θέα, συνάμα απότομες από την μεριά της Αργολίδας. Το υψόμετρο της είναι 1808m. μπορείς να ξεκινήσεις από το χωριό Αλέα ή να πας από τον χωματόδρομο που ξεκινά από το διάσελο πριν το χωριό. Εμείς αποφασίσαμε να πάμε από τον χωματόδρομο.
ΑΝΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ
ΛΙΓΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ
Την Τρίτη ξεκινήσαμε με προορισμό την σήραγγα Αρτεμισίου εκεί στρίψαμε για Κεφαλόβρυσο και ακολουθήσαμε πορεία για Φρουσιούνα και ύστερα για Αλέα. Ο δρόμος περνά διαδοχικά από τα χωριά, ένας δρόμος στενός χωρίς μπάρες προστασίας στην άκρη και φυσικά όταν έχει παγετό ή άσχημες καιρικές συνθήκες αισθάνεσαι αρκετά εκτεθειμένος. Την πορεία την είχαμε μελετήσει αρκετά. Πριν φτάσουμε στο χωριό Αλέα υπάρχει ένα εξωκλήσι ο Άγιος Κωνσταντίνος πάνω στο διάσελο μεταξύ Τραχύ και Τσούκιζα. Εκεί πήραμε τον χωματόδρομο αριστερά ανεβαίνοντας λίγες στροφές. Ο δρόμος είναι κακής βατότητας και μόνο καθαρά 4Χ4 μπορούν να συνεχίσουν.
Αφήσαμε το αμάξι και συνεχίσαμε με τα πόδια. Η θέα σε ανταμείβει, βρισκόμαστε στην ορεινή Αργολίδα μέσα στα έλατα, η παγωνιά μας κάνει να περπατάμε γρήγορα για να ζεσταθούμε. Διανύουμε 2.5 Km σε χωματόδρομο μέχρι τις λάκκες. Εκεί συναντάμε μια τσιμεντένια δεξαμενή.

Η ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΣΤΙΣ ΛΑΚΚΕΣ
Μια μικρή στάση και ξεκινήσαμε επιτέλους την Πεζοπορία για την Κορυφή Καρούμπαλο. Ο βραδινός πάγος είχε παγώσει τα πάντα, το έδαφος είναι σκληρό σαν πέτρα. Η κορυφή είναι ελαφρά χιονισμένη, περπατάμε πάνω στην κορυφογραμμή.

Η ΘΕΑ ΑΠΟ ΨΗΛΑ! ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΠΕΤΑΛΟ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ.
Τα πρώτα σύννεφα εμφανίστηκαν, ο Ήλιος κρύφτηκε το κρύο αυξάνει καθώς ανεβαίναμε. Στα τελευταία μέτρα η κορυφή γίνεται λίγο απότομη και με τα παγωμένα χιόνια θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Σε 2:05min φτάσαμε στην κορυφή.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ 1808m - ΤΡΑΧΥ
 Ο Γιάννης ασχολείται με τις φωτογραφίες και εγώ σήκωσα τον ιστό με την INVERTED V για τα βραχέα. Στα VHF δεν δοκίμασα καν, λόγω ότι είναι καθημερινή, η ανταπόκριση είναι ελάχιστη σε αυτές τις συχνότητες.

SUMMITS ON THE AIR SOTA
Συνολικά έγιναν 36 QSO ενώ στο τέλος, χάρηκα ιδιαίτερα που επικοινώνησα με τον φίλο και πρώτο στους Chaser του SOTA στην Ελλάδα, Χρήστο SV2OXS.

ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΝΕΡΟΥ
Τα μαζέψαμε και αναχωρήσαμε για κάτω, στάση για κολατσιό στις λάκκες στην τσιμεντένια δεξαμενή. Κατεβήκαμε προσεκτικά μέχρι εκεί, τα σύννεφα πύκνωσαν και τα πρώτα μπουμπουνητά ακούστηκαν από μακριά, δεν μας ανησυχεί , εξερευνούμαι τα κτίσματα που υπάρχουν στον χώρο. Ο Γιάννης πίσω από μια κτισμένη μάντρα ανακαλύπτει ένα φυσικό ψυγείο!

ΓΙΑΝΝΗΣ
ΦΥΣΙΚΟ ΨΥΓΕΙΟ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ
 Είναι μια μικρή τρύπα περίπου 5 μέτρων. Τα παλιά χρόνια όταν δεν υπήρχαν δρόμοι στα βουνά για να ανεβοκατεβαίνουν οι βοσκοί με τα αγροτικά τους αυτοκίνητα, τυροκομούσαν στο χώρο που μάζευαν το γάλα. Τα προϊόντα τα αποθήκευαν σε αυτές τις τρύπες που είχαν χαμηλή θερμοκρασία το καλοκαίρι και έτσι διατηρούσαν τα γαλακτοκομικά τους προϊόντα, φρέσκα και αναλλοίωτα.

Συνεχίσαμε την κατάβαση από τον χωματόδρομο, πιο κάτω συναντήσαμε ένα ζευγάρι βοσκών να κατεβάζει το τελευταίο κοπάδι προβάτων από το βουνό. Πιάσαμε την συζήτηση και τον ρωτήσαμε πως και άργησε να κατεβάσει το κοπάδι, μας απάντησε ότι εκμεταλλεύτηκε την καλοκαιρία του φετινού χειμώνα, ωφελούμενος από το χορτάρι που υπάρχει στο βουνό, κάνοντας οικονομία στις ζωοτροφές. Χαιρετηθήκαμε με τον βοσκό που συνέχισε να κατεβάζει τα ζώα του προς τα πεδινά.

Ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΦΕΥΓΟΥΝ !
Σε λίγο φτάσαμε στο αυτοκίνητο και αναχωρήσαμε από την ορεινή Αργολίδα. Αξίζει να επισκεφτείς την περιοχή και ιδιαίτερα το καλοκαίρι με τα γάργαρα νερά να τρέχουν στο Κεφαλόβρυσο. Περιοχές όμορφες, παρθένες που είναι δίπλα μας και δεν τις άγγιξε η βιαστική τουριστική ανάπτυξη που αλλοιώνει τα τοπία.