Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

ΠΕΙΡΑΤΙΚΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ 06/12/2013

ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΟΣΙΟΣ ΠΑΤΑΠΙΟΣ
Καιρό τώρα στο μυαλό μου στριφογύριζε η σκέψη, να κάνω μια εξόρμηση διαφορετική. Ώσπου μου ήρθε η ιδέα! Πειρατική εξόρμηση στην Κορινθία και μάλιστα σε δυο Κάστρα και ένα Μοναστήρι.

Θυμάμαι δεν είχα φτάσει ακόμη στην μέση του δημοτικού σχολείου και τα καλοκαίρια σχεδόν κάθε μέρα πήγαινα μαζί με τον πάτερα μου, που έκανε εμπόριο φρούτων, σε διαφορετικές περιοχές της Πελοποννήσου. Μια από αυτές ήταν στην Αρχαία Κόρινθο, για τις εκλεκτές σταφίδες και άλλα προϊόντα της περιοχής.

ΚΑΣΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Τότε ήταν που πρωτοαντίκρισα το Κάστρο της Αρχαίας Κορίνθου, τον ρωτούσα συνέχεια να μου εξηγήσει τον ρόλο του Κάστρου. Ο πατέρας μου με τα λίγα γράμματα που ήξερε, προσπαθούσε να με διαφωτίσει.
Τα χρόνια πέρασαν και αμέτρητες φόρες, το αγνάντευα τόσο από τον παλιό δρόμο που περνούσε μέσα από το χωριό Σολωμός όσο και από την καινούργια εθνική οδό που βρίσκεται πιο κοντά στο Κάστρο.
Τέρμα είπα θα το δούμε από κοντά. Την ώρα του φαγητού το συζήτησα με τον Γιάννη να επισκεφτούμε το Κάστρο. Μέχρι και ο πατέρας μου χάρηκε για την εξόρμηση, να δω καλές φωτογραφίες μας είπε.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΥ
Το πρωί αναχωρήσαμε με προορισμό την Αρχαία Κόρινθο, ο παγετός ήταν ισχυρός καθολη την διαδρομή. Φτάσαμε στο Κάστρο, οι εργάτες είχαν πιάσει δουλειά στα πλαίσια της συντήρησης των αρχαιοτήτων. Είχε παγετό και τα καλοσχηματισμένα καλντερίμια γλιστρούν κατά την ανάβαση. Περνάμε μέσα από γκρεμισμένα οικήματα, Ναούς και από Εκκλησίες, σε λίγο φτάσαμε στην κορυφή του λόφου. Καταρχήν αντικρίζεις τον Κορινθιακό Κόλπο και τον Κόλπο των Μεγάρων. Τα Γεράνεια είναι απέναντι μας ακριβώς, ενώ προς το κέντρο της Πελοποννήσου ξεχωρίζει η επιβλητική κορυφή του Αρτεμισίου. Οι κορυφές της Ζήρειας είναι δίπλα μας και προς την Στερεά Ελλάδα διακρίνεται ο Παρνασσός.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
ΠΑΡΑΓΚΑ - ΜΙΚΡΗ ΖΗΡΕΙΑ - ΖΗΡΕΙΑ
Βέβαια στην κορυφή ήρθαμε για το πρόγραμμα SOTA. Στήσαμε την κεραία βραχέων για τους 14 MHz, έγιναν 9 QSO με τους

EA2DT, UU4JIM, G0VWP, OM7OM, OK2TO, DL9MDI, SP9AMH, OM3CHR, DL8DXL,

SV3GLI/P ON SV/PL-013
Σταμάτησα όταν δεν άκουγα πλέον άλλους, έξαλλου ήταν πρωί ακόμη στην Ευρώπη. Μαζέψαμε τον εξοπλισμό και κατηφορίσαμε προς την κεντρική πύλη του Κάστρου της Αρχαίας Κορίνθου.

SV/PL-050 ΚΑΣΤΡΑΚΙ - ΜΟΝΤΕ ΕΣΚΙΟΒΕ - ΠΕΝΤΕΣΚΟΥΦΙ
Στην συνέχεια πήγαμε στον απέναντι λόφο, Μόντε Εσκιοβε ή Πεντεσκούφι. Είναι το γνωστό Καστράκι με υψόμετρο 476 μέτρα. Αφήσαμε το αυτοκίνητο λίγο πιο κάτω στον χωματόδρομο. Ανηφορίσαμε μέσα από τα χωράφια, που παντού υπάρχουν πινακίδες, Προσοχή Δηλητήρια! Συνεχίσαμε σε χαμηλή πυκνή αγκαθώδες βλάστηση. Σε λίγο έπρεπε να σκαρφαλώσουμε στα βράχια φτάνοντας σύριζα στα τείχη του Κάστρου. Πουθενά πύλη, τώρα τι γίνεται; Θα κάνουμε ρεσάλτο σαν τους Πειρατές θα σκαρφαλώσουμε στα τείχη. Βρήκαμε το ευκολότερο σημείο και σκαρφαλώσαμε επάνω αθόρυβα σαν πειρατές αλλοτινών χρόνων.

ΩΡΑ ΓΙΑ ΡΕΣΑΛΤΟ
ΑΠΟ ΕΔΩ ΑΝΕΒΗΚΑΜΕ
Η θέα από εδώ είναι η ίδια, αλλά η οχύρωση είναι μικρότερη, θεωρώ όμως, ότι ήταν πιο δύσκολο να πέσει στα χέρια του εχθρού, λογω του ανάγλυφου της περιοχής.

SV3GLI/P ON PL-050

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΑΚΙ
Ο χρόνος για να γυρίσεις το Καστράκι Πεντεσκούφι δεν υπερβαίνει τα 10 λεπτά. Αμέσως μετά ξεκίνησα με τα VHF, πρώτη επαφή για το πρόγραμμα SOTA ήταν με τον Στράτο SV1JRS. Στην συνέχεια πήγα στους 14 MHz και έκανα επαφές με αρκετούς Ραδιοερασιτέχνες από την Ευρώπη. Τελειώνοντας με το SOTA κάναμε το κολατσιό μας, εκεί στα ψηλά, αφουγκρασμένοι τους χτύπους των σπαθιών και τις κραυγές των πολεμιστών στην αντάρα της μάχης. Μια θορυβώδης μηχανή από τον αυτοκινητόδρομο μας συνεφέρει στην εποχή μας. Τα μαζέψαμε και με προσοχή κατεβήκαμε τα τείχη. Ύστερα γραμμή για το αυτοκίνητο. Η εξόρμηση δεν είχε τελειώσει. Κατευθυνόμαστε προς το Λουτράκι και μετά για Περαχώρα. Πάμε στο μοναστήρι, στον Όσιο Πατάπιο. Πριν φτάσεις στο μοναστήρι υπάρχει το Κέντρο Εκπομπής για την Κορινθία.

ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ - ΟΣΙΟΣ ΠΑΤΑΠΙΟΣ
Ξεκινώντας το μονοπάτι ακριβώς μέσα από το μοναστήρι μας οδηγεί στα Γεράνεια σε μια ώρα φτάσαμε στο δεύτερο μοναστήρι. Εγκαταλειμμένο στο παρελθόν, τώρα όμως μονάζουν δυο Μοναχοί. Προσπαθούν να το ξαναφτιάξουν σιγά –σιγά. Λίγη κουβεντούλα με τον Μοναχό και στην συνέχεια πάλι στο μονοπάτι για την Παλιοβουνα. Σε 1:47 min φτάσαμε στην κορυφή.

SV3GLI/P ON SV/PL-049
Στήσαμε βιαστικά την κεραία για το SOTA, πραγματοποιήθηκαν επαφές με Ευρωπαϊκούς σταθμούς και με Αμερική. Ο Χρόνος μας πιέζει, τα μαζέψαμε και επιστρέψαμε στον Όσιο Πατάπιο.

ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΠΑΤΑΠΙΟ
Επισκεφτήκαμε για ένα κεράκι το Μοναστήρι ενώ δεν έλειψε και το Κέρασμα. Ετοίμαζαν τον χώρο μιας και την άλλη μέρα Εορτάζει Πανηγυρικώς. Γυρίσαμε στην Τρίπολη αργά το βράδυ με πάμπολλες φωτογραφίες και ιστορίες να διηγηθούμε.