Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

ΖΗΡΕΙΑ 2376 m. SV/PL-005 SOTA - SUMMITS ON THE AIR ΔΕΥΤΕΡΑ 11/03/2013

ΚΟΡΥΦΗ ΖΗΡΕΙΑΣ 2376 m. SV/PL-005
  Το ραντεβού με το βουνό είχε προγραμματιστεί Κυριακή των πρώτων αποκριών, ο καιρός ήταν καλός για ορειβατική εξόρμηση αλλά κάποιες κοινωνικές υποχρεώσεις μας ανάγκασαν να το αναβάλουμε κατά μια ημέρα αργότερα, άλλωστε οποιαδήποτε ημέρα μπορούμε να πάμε.

Ξυπνήσαμε στις 5:30 το πρωί και μετά από τον πρωινό καφέ μας αναχωρήσαμε για το οροπέδιο της Ζήρειας. Φτάσαμε σχετικά εύκολα, αφήσαμε το αμάξι στις στάνες και ακολουθήσαμε το δρόμο για το καταφύγιο του ΕΟΣ Κορίνθου.

ΖΗΡΕΙΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΕΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
  Μια πρώτη αναγκαστική στάση, για να φτιάξουμε κάπως καλύτερα τα πράγματα μας στο σακίδιο, αφού διαπιστώσαμε ότι κατά το ξεκίνημα μας τα χιόνια δεν είχαν την ποιότητα που θέλαμε. Οι ανεβασμένες σχετικά θερμοκρασίες των ημερών και το τέλος της χειμερινής περιόδου στο βουνά έχουν κάνει τα χιόνια αρκετά μαλακά έως υγρά σε σχέση με άλλες χρονιές και αυτό το κάνει πιο δύσκολο ειδικά όταν περπατάνε μονό δυο.

Ακολουθήσαμε την κλασική διαδρομή, σε πολλά σημεία το χιόνι μας έκανε να κολυμπάμε κυριολεκτικά έως την μέση, ενώ σαν να μην έφτανε αυτή η ταλαιπωρία είχαμε να αντιμετωπίσουμε και τον ισχυρό άνεμο. Αυτά βέβαια δεν μας παραξενεύουν τόσα χρόνια στα βουνά, τα έχουμε ζήσει ξανά και ξανά, δεν είναι και ότι χειρότερο, μια χαρά καιρός. φτάνοντας στην τελική ράχη για την κορφή ο αέρας δυναμώνει αρκετά, εάν και έχουμε περάσει τα 2200 μέτρα, το χιόνι εξακολουθεί να είναι σούπα, θέλει ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή της διαδρομής ώστε να μην προκαλέσουμε κάποια χιονοστιβάδα.

SV3GLI/P SV/PL-005 ZIRIA 2376m.
  Επιτέλους φτάνουμε στην κορφή, μετά βίας στεκόμαστε ορθοί χωρίς να ταλαντευόμαστε. Επιλέγουμε ένα απάνεμο μέρος λοξά από την κορυφή και στήνουμε την κεραία HF. Χρησιμοποιώ την INVERTED V για τους 14 MHZ που στήνεται εύκολα και έχει αντοχή στις καιρικές συνθήκες. Τα άκρα της τα δένω στα Μπατόν που είναι βυθισμένα στο χιόνι. Ενώ με το Πιολέ ασφαλίζω τον ιστό της κεραίας.
SOTA SUMMITS ON THE AIR
Αρχίζω χωρίς καθυστέρηση τα QSO και αμέσως έχω την ανταπόκριση που θέλω, μπορώ να πω ότι εάν και καθημερινή είμαι πολύ ικανοποιημένος από τους συναδέλφους του εξωτερικού. Βέβαια οι συνομιλίες γίνονται με τα ακουστικά για καλύτερη ακρόαση, λόγω του ισχυρών ανέμων, τελειώνω κάπως γρήγορα, δεν μπορείς να μείνεις και πολύ εδώ με τέτοιες συνθήκες, ακάλυπτος στα καιρικά φαινόμενα και ταλαιπωρημένος από την ανάβαση.

SOTA

SUMMITS ON THE AIR

Κάνω και μερικές κλήσεις στα VHF αλλά ως συνήθως κανείς δεν απαντά, σε κάποια συχνότητα ακούω κάποια συνομιλία κάνω διακοπή, πάλι τίποτε! Ραδιοερασιτεχνισμος σε όλο του το μεγαλείο!

ΖΗΡΕΙΑ
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μαζεύουμε σιγά – σιγά με προσεκτικές κινήσεις και αναχωρούμε από την κορυφή. Επιστροφή από τα ίδια, συνολικά κάναμε 6 ώρες με τις στάσεις, το παλέψαμε καλά. Άλλη μια ανάβαση στο βουνό της Ζήρειας πέρασε στην ιστορία.