Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

SV/PL - 001 ΤΑΫΓΕΤΟΣ 2404 m. SUMMIT ON THE AIR ! ΚΥΡΙΑΚΗ 07 - 10 - 2012

ΤΑΫΓΕΤΟΣ 2404 m. SV3GLI/P ΚΩΣΤΑΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ
 Ελλάδα, η χώρα με τις ατελείωτες ακρογιαλιές και τον πλούσιο ορεινό όγκο της, με κορφές μικρές αλλά και μεγάλες σε διάφορα γεωγραφικά διαμερίσματα εξίσου όμορφα όλες τις εποχές του χρόνου.

Μια σημαντική οροσειρά στην Πελοπόννησο είναι η οροσειρά του Ταϋγέτου με ψηλότερη κορυφή τον Προφήτη Ηλία 2404 μέτρα, γνώστη στο πανελλήνιο και σε ορειβάτες άλλων χωρών.

Κυριακή στις 07:00 το πρωί ξεκινήσαμε οδικώς για Σπάρτη, συνεχίσαμε στην επαρχιακή οδό Σπάρτης Γυθείου και μετά από τις Αμύκλες στρίβουμε δεξιά για τα χωριά Ανώγεια και Παλαιοπαναγιά και ανηφορίζουμε για Τόριζα και Πολιάνους μέχρι να φτάσουμε στην βρύση του μαγγανιάρη. Ο δρόμος συνεχίζεται μέχρι το καταφύγιο του ΕΟΣ Σπάρτης αλλά είναι χωματόδρομος κακής βατότητας, εάν είσαι προνομιούχος και διαθέτεις 4Χ4 τότε όλα είναι εύκολα, αλλιώς ξεκινάς από την βρύση Μαγγανιάρη.

Έτσι ξεκινήσαμε και εμείς από την βρύση του μαγγανιάρη ανηφορίζοντας στο μονοπάτι μέσα στα έλατα απολαμβάνοντας το δάσος του Ταϋγέτου, μια στάση στην πηγή Τρίποδας που αυτήν την εποχή έβγαζε νερό αλλά λίγο. Γεμίσαμε νερό τα παγούρια μας και συνεχίσαμε την ανάβαση. Λίγο πριν βγεις στο καταφύγιο υπάρχει η πηγή Βαρβάρα, αυτή είχε στύψει εντελώς φέτος παρά τα πολλά χιόνια του χειμώνα. Σε 1:30 λεπτά φτάσαμε στο καταφύγιο έχοντας μαζί μας και τον βαρύ εξοπλισμό για το SOTA. Μια μικρή στάση για ξεκούραση στο χώρο του καταφυγίου, υπάρχουν και άλλοι ορειβάτες, κάποιοι γνωστοί, αρκετός κόσμος στο βουνό.

ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΑΫΓΕΤΟΥ
 Περπατάμε το κλασικό μονοπάτι που είναι σηματοδοτημένο και περνά από τα Λακκώματα, τις Γούβες και τις εντυπωσιακές Πλάκες, λίγο πριν περάσουμε τις πόρτες συναντάμε μια ορειβατική ομάδα να κατεβαίνει από το βουνό, πλέον μπροστά μας φαίνεται ο κώνος του Ταϋγέτου.

Φτάνουμε στην κορφή όπου βρίσκουμε ορειβάτες που είχαν κατασκηνώσει εκεί από την προηγούμενη νύχτα.

ΤΑΫΓΕΤΟΣ 2404 m. SV/PL-001
Στήνω την κεραία βραχέων, γύρω μου μαζεύονται και με ρωτάνε, τι αυτό; Τι κάνετε εκεί; Απαντώ σε όσους μπορώ και ταυτόχρονα ετοιμάζομαι για να ξεκινήσω το SUMMIT ON THE AIR - SOTA. Αρχίζω τις επαφές στα 20 Μέτρα και μιλώ με πολλούς ραδιοερασιτέχνες από όλη την Ευρώπη, μεγάλη ανταπόκριση, γίνεται χαμός! Δεν τους προλαβαίνω με τίποτα, προσπαθώ να μην αφήσω κανέναν παραπονεμένο. Μετά από μισή ώρα αρχίζει να καταρρέει η μπαταρία, τους χαιρετώ όλους και συνεχίζω στα 2 Μέτρα για τους φίλους ραδιοερασιτέχνες στην Ελλάδα, μιλώ με τον Θεοφάνη SV9KYC που είναι mobile στα ορεινά των Χανίων, τον Χρήστο SV1JGP από το Κερατσίνι και τον SV1KYK τον Μάνο από τον Αγ. Δημήτριο.

SV3GLI/P
Καθ όλη την διάρκεια είχα δίπλα μου ορειβάτες που κοιτούσαν και φωτογράφιζαν την προσπάθεια για το SOTA.

CQ CQ CQ SOTA !!!
Ώρα για κολατσιό στα γρήγορα, τα μαζεύω και αναχωρούμε μαζί με τα παιδιά που είχαν διανυκτερεύσει στην κορφή. Στάση στο καταφύγιο για ξεκούραση, χαιρετάμε τους καλούς μας συνορειβάτες και κατηφορίζουμε από το ίδιο μονοπάτι, έχοντας άλλη μια φορά αποζημιωθεί για τον κόπο μας στον Ταΰγετο με τις ομορφιές του. Στάση στην Σπάρτη για καφέ αγναντεύοντας τον Ταΰγετο καθώς πέφτει ο Ήλιος.

Υπέροχα ! Μάλλον για αυτό διάλεξαν οι Δωριείς αυτόν τον τόπο.