Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

ΟΛΥΜΠΟΣ : ΜΥΤΙΚΑΣ 2917 m. - ΠΡΟΦ. ΗΛΙΑΣ 2788 m.  ΣΚΟΛΙΟ 2905 m. ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ 2816m. SUMMITS ON THE AIR - SOTA.  16 - 17 - 18 / 07 /2012

ΟΛΥΜΠΟΣ SV3GLI/Π
ΟΛΥΜΠΟΣ - ΜΥΤΙΚΑΣ 2917 m. SV3GLI/P - ΓΙΑΝΝΗΣ
Είμαστε στα μέσα του καλοκαιριού, ο κόσμος έχει πάρει τις παραλίες για τα μπάνια του λαού, όσοι τουλάχιστον μπορούν ακόμη με τις σημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Υπάρχει όμως και μια μερίδα ανθρώπων που παίρνει τα βουνά, χειμώνα καλοκαίρι για πολλούς και διάφορους λόγους.
Εμείς από νωρίς φέτος είχαμε σχεδιάσει να ανέβουμε στον Όλυμπο, το βουνό των θεών, όπως αλλιώς ονομάζεται από πολλούς. Αυτή ήταν η πέμπτη επίσκεψη μας στον Όλυμπο. Το πρόγραμμα μας είχε μελετηθεί με την παραμικρή λεπτομέρεια και περιελάμβανε 3 μέρες βουνό και 3 θάλασσα.

Δευτέρα 16/07/2012 αναχωρούμε από την Τρίπολη στις 4 το πρωί, το ταξίδι άνετο χωρίς ιδιαίτερη κίνηση στο δρόμο και με δυο στάσεις για καφέ και φαγητό, φτάνουμε στα πριόνια στις 11 το πρωί. Ο καιρός είναι όπως ακριβώς προέβλεψε η ΕΜΥ, ζέστη, καύσωνας. Ξεκινάμε να περπατάμε παίρνοντας μαζί μας τον βαρύ εξοπλισμό, μπαταριές, ασυρμάτους, κεραίες, κ.α με θερμοκρασία 33 έως 35 βαθμούς Κελσίου ανηφορίζουμε το μονοπάτι από τα πριόνια έως το καταφύγιο Σπήλιος Αγαπητός, συναντάμε κ’ άλλους να ανεβαίνουν αλλά και αρκετούς να κατεβαίνουν ευτυχισμένοι από την ανάβαση τους στον Μύτικα.

Έχοντας περάσει 3:30 ώρες πορείας φτάνουμε στο καταφύγιο όπου έχει κατακλυστεί από ξένους ορειβάτες κ’ λιγοστούς Έλληνες.

Μετά από την μεσημεριανή μας ξεκούραση ακολουθεί το απαραίτητο φαγοπότι με συνοδεία ιταλικών τραγουδιών από μια ομάδα Ιταλών αλπινιστών φτιάχνοντας μια βραδινή υπέροχη ατμόσφαιρα χωρίς όμως να εκτραπούν.

Τρίτη 17/07/2012 με αφετηρία το καταφύγιο Σπήλιος Αγαπητός στις 07:30 το πρωί αφού εφοδιαστήκαμε με νερό ακολουθούμε το μονοπάτι της χονδρομεσορράχης μέχρι το σημείο της διασταύρωσης για τα ζωνάρια και την σκάλα. Εμείς θα πάμε από τα ζωνάρια. Ο καιρός δεν είναι σαν τον χθεσινό, η θερμοκρασία έχει πέσει και στο βουνό επικρατούν νεφώσεις, ότι πρέπει για περπάτημα. Στο δρόμο μας συναντάμε αγριοκάτσικα που τα φωτογραφίζουμε.

ΑΓΡΙΟΚΑΤΣΙΚΑ - ΟΛΥΜΠΟΣ
Σύντομα φτάνουμε κάτω από το λούκι του Μύτικα, από εδώ θα αρχίσουμε την ανάβαση μας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΛΟΥΚΙ

SV3GLI/P
Αφήνουμε τα βαριά σακίδια μας, φοράμε τα σακίδια κορυφής που έχουμε ετοιμάσει νωρίτερα με τα απαραίτητα, φαρμακείο, νερό, ασυρμάτους, αντιανεμικό κ φυσικά φωτογραφική μηχανή. Ξεκινάμε την ανάβαση μας, αφού πρώτα φορέσουμε τα κράνη, για προστασία από τυχόν πέτρες μικρού μεγέθους, φυσικά για τις μεγάλες ούτε λόγος να γίνετε, όμως δεν προηγείται κάνεις αλλά ούτε ακολουθεί κάποιος. Αυτό δεν μας κάνει να αδιαφορούμε για τυχόν λιθοπτώσεις ακολουθούμε τα κίτρινα-μπλε σημάδια για να βρεθούμε στην κορυφή του Μύτικα.
Ο Νεφεληγερέτης Δίας έχει κυκλώσει το βουνό από νέφη, δεν μας αφήνει να δούμε και πολλά, εάν και είναι γνωστά βεβαία από άλλες αναβάσεις.

ΝΕΦΕΛΗΓΕΡΕΤΗΣ ΔΙΑΣ
Ανοίγω το VHF να κάνω επαφές γνωρίζοντας ότι η μπαταρία δεν θα διαρκέσει και πολύ γιατί θέλει αντικατάσταση λόγω παλαιότητας. Πρώτος ακούγεται ο Γιώργος SV2NCH αμέσως μετά ο Κώστας SV2NCT, o Γιώργος SV2CNE από την πόλη της Κατερίνης, ο Γιώργος SV2HQK από τον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, και τέλος ο Γρήγορης SV2BFJ. Για κεραία χρησιμοποιώ την NR-770R η οποία πάει αρκετά καλά, τελικά λίγο πριν τελειώσω μένω από μπαταρία και συνεχίζω με τον TYT TH - F5 με τα ίδια αποτελέσματα, άριστη εκπομπή και λήψη.

SUMMITS ON THE AIR -SV3GLI/P -OLYMPUS 2917m SV/TL - 001
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ 2917m.
 Ενημερώνω ότι θα βγω και από άλλες κορυφές όπως έχω γνωστοποιήσει από το SOTAWATCH με Alert τις προηγούμενες μέρες και αφού τους ευχαριστήσω από τον αέρα ανανεώνουμε το ραντεβού για το απόγευμα. Ήδη την ώρα που συνομιλώ η ομάδα των Ιταλών αλπινιστών που ήμασταν μαζί στο καταφύγιο, έχει ανέβει από την σκάλα στον Μύτικα και με ρωτούν τι κάνω, τους εξηγώ για το SOTA και φαίνονται ενθουσιασμένοι. Βγάζουμε φωτογραφίες και αναχωρούμε για κάτω.
ΤΟ ΛΟΥΚΙ ΤΟΥ ΜΥΤΙΚΑ

Ακολουθώντας την ίδια διαδρομή από το λούκι σε λίγο βρισκόμαστε στα ζωνάρια, συνεχίζουμε την πορεία μας για το καταφύγιο του Γιόσου Αποστολίδη, σύντομα φτάνουμε στο Οροπέδιο των Μουσών και στο καταφύγιο του ΣΕΟ.

ΤΑ ΖΩΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ
ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΓΙΟΣΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ - ΣΕΟ
ΣΕΟ
Ανταμώνουμε με άλλους συνορειβάτες που ήμασταν μαζί και στο καταφύγιο Σπ. Αγαπητός μας ρωτούν για την ανάβαση κλπ. Το απόγευμα έρχεται και μας βρίσκει να ανεβαίνουμε στην κορφή Προφήτης Ηλίας.

ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ 2788m. SV/TL-002
SUMMITS ON THE AIR
SV3GLI/P - ΚΩΣΤΑΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ
Το εξωκκλήσι του Πρ. Ηλία είναι κτισμένο από τον Αγ. Διονύσιο το 16 αιώνα στο ψηλότερο σημείο των βαλκάνιων 2788 μέτρα. Ακριβώς στις 19:00 κάνω κλήση για το πρόγραμμα SOTA όλοι είναι εδώ ο Γιώργος SV2NCH, ο Κώστας SV2KHL/m, ο Αντώνης SV2FLQ, ο Κώστας SV2GQP από την Κοζάνη ο όποιος ακούγεται τέλεια, Ο Δημήτρης SV2IPV/m, ο Αδάμος SV2KGA, ο Νίκος SV2IPM και ο φίλος Γιώργος SV2CNE. Η θέα είναι υπέροχη αλλά πρέπει να κατεβούμε.

Το βράδυ στην σάλα του καταφυγίου όλοι οι ορειβάτες μια παρέα, λέμε ορειβατικές ιστορίες μέχρι που κλείνουν τα φώτα από τον κανονισμό, μιας και η ώρα έχει πάει 23:00.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το καταφύγιο τροφοδοτείται πλέον από αυτόνομο φωτοβολταϊκό σύστημα και έχει αδιάλειπτη παροχή ρεύματος.

ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΣΤΗΝ ΣΤΕΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ
Τετάρτη 18 /07/2012 το πρωί εφόσον πήραμε το πρωινό μας ετοιμαζόμαστε για άλλες κορυφές του Ολύμπου, χαιρετάμε τους ανθρώπους του καταφυγίου που κάνουν πολύ καλή δουλειά τόσο στην κουζίνα όσο και στην διαμονή.
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ SV3GLI/P
ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ
Το οροπέδιο των Μουσών πανέμορφο, το Στεφάνι μοναδικής αισθητικής και ομορφιάς, βγάζουμε φωτογραφίες και το κεφάλι του Δια που απεικονίζεται τέλεια.
ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΔΙΑ !
Ακολουθώντας τα ζωνάρια βγαίνουμε στην διασταύρωση για την σκάλα. Αυτό το μονοπάτι θα ακολουθήσουμε για να ανέβουμε στο Σκολιό, μετά από λίγο και από καλή ανίχνευση του Γιάννη, βρίσκει ένα μονοπάτι για την κορφή και συντομεύομαι την πορεία μας κατά πολύ.
ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓ.ΑΝΤΩΝΙΟ
Στην κορυφή Σκολιό ο καιρός είναι καλός, βλέπουμε το ανάγλυφο του Ολύμπου. Αρχίζω αμέσως τις επαφές χωρίς καθυστέρηση μιλώ με τον Γιώργο SV2FLL/m από την Κατερίνη, τον Κώστα SV2GQP από την Κοζάνη, τον Γιώργο SV2NCH και τον Μπάμπη SV2LUV επίσης από την Κατερίνη.

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΛΙΟ 2905m.
ΣΚΟΛΙΟ 2905m. SV/MC - 042
ΚΩΣΤΑΣ - ΓΙΑΝΝΗΣ
Φωτογραφίες και μια μπάρα στα γρήγορα και ξεκινάμε την κατάβαση μας προς το μονοπάτι που οδηγεί στον Αγ. Αντώνιο. Η διαδρομή καθ όλη την διάρκεια γνωστή από το την πρώτη μας επαφή με τον Όλυμπο, το 2000.
ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ 2816m. SV/TL - 004  SV3GLI/P
Σύντομα βρισκόμαστε στην κορυφή Άγιος Αντώνιος στις εγκαταλειμμένες εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούταν κάποτε ως μετεωρολογικός σταθμός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται τώρα για καταφύγιο έκτακτης ανάγκης τους χειμερινούς μήνες.

ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ - ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΟΛΥΜΠΟΣ
Γρήγορα με το φορητό επαφές SOTA στους 145.375 ΜΗΖ, με τους αγαπητούς συναδέλφους SV2FLL/m Μπάμπη, SV2GQP Κώστα, Γιώργο SV2NCH, SV2IPM Νίκο. Τους ευχαριστώ πάλι όλους και αρχίζουμε την κατάβαση μας από άλλο μονοπάτι που μέσα από της λάκκες φτάνει στην διασταύρωση για σκάλα, ζωνάρια και χονδρομεσοράχη.
ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ !  ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΦΗΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΣΕΛΑ ΤΟΥ !!!
Ξεκούραση πιο κάτω στο πέτρινο παγκάκι και κατάβαση εως το καταφύγιο Σπήλιος Αγαπητός.
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΠΗΛΙΟΣ ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΟΝΔΡΟΜΕΣΟΡΑΧΗ
 Πλήθος κόσμου ανεβαίνει για το οροπέδιο για την μεγάλη εορτή του Αϊ Λια, μαζί τους ένα ιερέας μέχρι και μικρά παιδιά.
Φτάνουμε στο καταφύγιο Σπ. Αγαπητός, δέκα λεπτά στάση για μια λεμονάδα να δροσιστούμε και γραμμή για τα πριόνια, όπου έχουμε παρκάρει το αμάξι μας.
Συνολικά αυτήν την ημέρα από το καταφύγιο Γιόσος Αποστολίδης που ξεκινήσαμε, Ζωνάρια, Σκάλα, Σκολιό, Αγ. Αντώνιος, Χονδρομεσοράχη, καταφύγιο Σπ. Αγαπητός, πριόνια, κάναμε 8 ώρες μαζί με τις στάσεις .
Φεύγουμε από το βουνό για Λιτόχωρο και διανυκτερεύουμε στο φιλόξενο ξενοδοχείο Ενιπέας.

Ο ΟΛΥΜΠΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟ
 Το βράδυ για δείπνο στο Λιτόχωρο ( πίτσα παρακαλώ κάτι που το έχουμε κάνει παράδοση πια!) και μπόλικες μπύρες για ενυδάτωση του οργανισμού.
Αναχωρούμε το πρωί από το Λιτόχωρο με προορισμό λίγο πιο κάτω, στην πλάκα Λιτόχωρου και στο κάμπινγκ Olympos beach όπου θα μείνουμε τρεις μέρες να απολαύσουμε την θάλασσα κάνοντας τα μπάνια μας.
Τo απόγευμα της πέμπτης συναντιόμαστε με τον Αδάμο SV2KGA και τον Γιώργο SV2NCH για ποτό το βραδάκι διπλά στην θάλασσα.

Πληροφορούμαστε ότι την παρασκευή θα είναι στην Κατερίνη ο Ντίνος SV3IEG, έτσι ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επομένη μέρα.

ΠΑΡΚΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Την παρασκευή το απόγευμα μετά από την αναγνωριστική βόλτα στην πόλη της Κατερίνης, που μας αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις από θέμα ομορφιάς και καθαριότητας ,στους πεζόδρομους, πάρκα, πλατείες κλπ. Συναντιόμαστε όλοι μαζί στην ολυμπιακή ακτή της Κατερίνης.

Όλα κυλούν όμορφα και με κέφι αφού οι παρέα είναι εξαιρετικά καλή, βεβαία δεν το ξενυχτήσαμε γιατί ετοιμάζονται να ανέβουν στις κορυφές του Ολύμπου.

Πρωτίστως θέλω να συγχαρώ τον Αδάμο SV2KGA και τον Γιώργο SV2NCH για την άψογη φιλοξενία τους.
Νέοι φίλοι προστέθηκαν στην παρέα μας όπως ο καλός συνάδελφος SV2CNE Γιώργος.

Φυσικά να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους της Κατερίνης αλλά και των γύρω περιοχών Κοζάνη, Θεσσαλονίκη, κλπ. Που συνομίλησαν μαζί μου για το πρόγραμμα SOTA.

Εμείς συνεχίσαμε τις καλοκαιρινές διακοπές ως το τέλος της εβδομάδας και αναχωρήσαμε από το Νομό της Πιερίας με τις καλύτερες εντυπώσεις.